Gazelle Orange Comfort C360 elektrische fiets - Fietsenwinkel Barendrecht

Gazelle Orange Comfort C360 elektrische fiets

Gazelle Orange Comfort C360 elektrische fiets

Inclusief:

  • Onderhoudsbeurt t.w.v. € 37,50
  • Technisch 100% in orde
  • 14 dagen bedenktijd

1.350,00

Categorie:
Vergelijk Bekijk vergelijking
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
detail_performance_mn380_schakelaar-min

NuVinci Enviolo N380 (van toepassing op de e-bikes)

Het traploos schakelen, ook onder belasting, is perfect voor de eBike met Brose motoren want die leveren permanent vermogen. De unieke Enviolo Optimized versnellingsnaaf geeft je de mogelijkheid om de overbrengingsverhouding tussen de pedalen en het achterwiel in een continue beweging te veranderen. Je draait een klein beetje aan de draaischakelaar op het stuur en de overbrengingsverhouding wordt traploos aangepast. Dit gaat altijd heel gemakkelijk en comfortabel waarbij het niet uitmaakt of je aan het freewheelen bent, de pedalen vol belast of dat u staat te wachten voor een stoplicht. Daarnaast is de Enviolo Optimized vrijwel onderhoudsvrij omdat het een gesloten systeem is. Hij is bovendien ontworpen om het hogere koppel van een e-bikes aan te kunnen.

 

Brose-Middenmotor copy

Middenmotor

Deze E-bike beschikt over een middenmotor. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige en kwalitatieve motor tot 90nM (Brose motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Prijziger i.v.m. voor- en achtermotoren
Magura vbrake

V-brake Magura hydrologische

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

bosch active

Bosch Active Line

De Active Line motor biedt dankzij de uitstekende software van Bosch een soepele ondersteuning. De motor ondersteunt daarbij, afhankelijk van de ondersteuningsstand, tot maximaal 250% van het door de berijder getrapte vermogen. Met 2,9 kilogram is de Active Line motor de lichtste in de serie middenmotoren van Bosch. Wanneer je de fiets ook geregeld zonder ondersteuning gebruikt is dat een flink voordeel.

Drie sensoren meten meer dan 1.000 keer per seconde de trapkracht, trapfrequentie en snelheid. Dit maakt een organisch samenspel tussen jou en je eBike mogelijk.

Motor & E-bike technologie

Motor technologie ?

Brose

brose-fahrzeugteile-vector-logo

Het Duitse bedrijf BROSE gebruikt dezelfde productietechnologie voor de e-bike motor als voor die van de Brose auto-onderdelen. Brose maakt voor bijna alle automerken onderdelen. Elke tweede auto in de wereld is uitgerust met ten minste één onderdeel van Brose. Het bedrijf telt meer dan 60 fabrieken verspreid over 23 landen. Met een afszet van meer dan 100 miljoen motoren is Brose een absolute marktleider.

Door de integratie van het e-bike competentiecentrum in de Brose fabriek in Berlijn kunnen ook de e-bike fabrikanten volop meeprofiteren van de hoge kwaliteitseisen die de auto-industrie stelt. Naar onze mening is de BROSE middenmotor dan ook het beste wat je kan vinden op dit ogenblik onder de E-bikes. De middenmotor beschikt voer maar liefst 90Nm kracht. Brose past een andere techniek toe dan andere aanbieders van middenmotoren waardoor er merkbaar veel minder geluid ontstaat. In de basis komt dit doordat Brose composite "kunststof" aandrijving/tandwielen gebruikt.

De subtiele én krachtige ondersteuning is een feest op zich. Doordat de trapbekrachtiging zo in lijn is met wat je zelf doet verrast de fiets je nooit in negatieve zin. Absolute controle! En dat fietst wel zo prettig. Op de weg is dat simpelweg zeer prettig en natuurlijk fietsen en in het terrein is dat wat ons van zeer grote meerwaarde. No surprises!

Bosch

bosch_logo_img_w1280

De middenmotor van Bosch is een van de populaire motorsysteem voor elektrische fietsen. Dat is niet zonder reden: de motor is betrouwbaar, biedt een erg soepele ondersteuning en uitstekende rijeigenschappen, en is bovendien erg stil voor een middenmotor. Het motorsysteem van Bosch is beschikbaar in vijf verschillende uitvoeringen: de Active Line, Active Line Plus, Performance Line, Performance Line Speed en Performance Line CX. De motoren verschillen onder andere in het maximale vermogen dat ze kunnen leveren. Dankzij deze indeling is er een geschikte Bosch middenmotor voor alle soorten e-bikes en voor verschillende gebruiksdoelen.

Bosch Active Line

De uitstekende ‘standaard’ motor in de serie, de Bosch Active Line motor, wordt vooral gebruikt in de voordeligere elektrische stadsfietsen. De motor is net zo stil als de duurdere Active Line Plus motor, maar hij heeft met een maximaal koppel van 40Nm een wat lager maximaal vermogen. Met zijn soepele, maar relatief minder krachtige motor is het Active Line systeem vooral geschikt voor gebruik in de stad.

Bosch Active Line Plus

Het Active Line Plus systeem is het grote broertje van de standaard Active Line middenmotor. Hij oogt hetzelfde, maar heeft een andere binnenkant. Met een hoger maximaal koppel van 50 Nm en een maximale ondersteuning van 270% van het door de berijder geleverde vermogen (in combinatie met een derailleurversnelling) biedt de Active Line Plus net even wat meer ondersteuning dan de normale Active Line. Een elektrische fiets uitgerust met een Bosch Active Line plus motor is daardoor ideaal voor gebruik in de stad en op het platteland en is geschikt voor woon-werkverkeer en recreatieve toertochten.

Bosch Performance Line

Naast de Active Line heeft Bosch voor gebruik op meer sportieve fietsen ook verschillende uitvoeringen van de zogenaamde Performance Line in productie. De standaard Bosch Performance Line motor heeft een maximaal koppel van 65 Nm en levert in de Turbo-stand een maximale ondersteuning van 275%. Deze krachtige motor is vooral te vinden op de serieuzere toerfiets. Het is de ideale motor voor de toerfietser of forens die nét even meer power wil dan wat de Active Line motoren bieden.

Bosch Performance Line CX

De Performance Line CX zorgt voor een unieke eMTB-belevenis: compact, licht en met meer power combineert deze drive unit hoogwaardige materialen, een enorm krachtige aandrijving en high-end sensoren. Daarmee krijgt eMountainbiken op de trail een geheel nieuwe dimensie. Vanaf modeljaar 2021 met een draaimoment tot 85 Nm, nieuwe kenmerken in de aansturing van de motor en een doorontwikkelde eMTB-modus – en dat als software-update. Voor een aanstekelijke rijbelevenis: natuurlijker, intuïtiever, krachtiger en een absolute benchmark in deze klasse.

Bosch Performance Line Speed

De Performance Line motor is normaal gesproken begrensd om te ondersteunen tot snelheden van maximaal 25 km/u. Er is echter ook een vergelijkbaar ontworpen versie van de motor ontwikkeld voor gebruik op Speed Pedelecs. Deze Bosch Performance Line Speed motor ondersteunt tot snelheden van 45 km/u. De motor heeft een maximaal koppel van 75 Nm, een groter vermogen van 350W dat de extra ondersteuning mogelijk maakt. Daarnaast is de Performance Speed ook een stukje lichter, hij weegt namelijk maar 2.9 kilo, waardoor het rijgedrag nog sportiever aanvoelt.

Bafang

Bafang eBikes Logo

Het Duitse bedrijf Bafang wordt gezien als één van de grootste aanbieders van E-sets en is niet meer weg te denken uit de markt voor elektrische fietsen. Het merk is als een van de eerste (en grootste) spelers actief in deze markt en zorgt al jaren voor technische hoogstandjes en innovaties. Bafang produceert niet alleen de motor, maar ook hele E-sets net zoals Bosch dat doet (dus ook de accu, de bediening en het display). Het assortiment van Bafang is alleen een stuk breder: zo heeft Bafang veel verschillende displays, accu’s, voorwielmotoren, en middenmotoren in het assortiment. Door de goede kwaliteit en de brede inzetbaarheid zijn er veel merken die met Bafang systemen werken:

Voorwielmotor

De Bafang voorwielmotor is de krachtigste voorwielmotor in de markt met een trekkracht van 40Nm. De motor zit in het voorwiel en trekt de fiets als het ware vooruit. E-bikes met een voorwielmotor zijn het meest geschikt voor vlak terrein en zijn vaak in prijs net even wat aantrekkelijker dan een e-bike met middenmotor.

Middenmotor

De Bafang middenmotor heeft een trekkracht van maar liefst 80Nm. Dit is een van de sterkste op de markt. Het is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Deze 3 sensoren zorgen ervoor dat de ondersteuning helemaal op jouw kracht en bewegingen wordt aangepast. Zo voelt de ondersteuning zo natuurlijk mogelijk aan! De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Vanwege de plaatsing, laag én centraal tussen de wielen, is het zwaartepunt van de fiets laag. Hierdoor heb je een betere wegligging en rij je stabiel. Wel zo veilig! Uit welke merken kun je kiezen?

Achterwielmotor

Een e-bike met een achterwielmotor voelt het meest aan als een 'normale' fiets: niet-elektrische fietsen worden namelijk ook aangestuurd vanuit het achterwiel. Een achterwielmotor wordt wel vaak bij meer sportieve e-bikes gebruikt. De nieuwste achterwielmotor van Bafang genaamd H800 gear-drive hub motor, is speciaal gemaakt voor speed pedelecs en sportieve tour e-bikes met een derailleurversnelling. De trekkracht van de achterwielmotor is 55Nm en komt in 350W en 500W uitvoeringen. De achterwielmotor zie je bijna niet zitten: hij is ongeveer zo klein als de schijf van een schijfrem.

Qwic voorwielmotoren

qwic logo

QWIC zet zich in, door het ontwikkelen van innovatieve e-bikes, voor een toekomst met autovrije steden, om zo de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren. Door het gebruik van designelementen en vernieuwingen uit de automotive industrie bieden wij een serieus alternatief voor de vierwieler. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tillen wij ieder jaar onze elektrische fietsen naar een hoger niveau. Hiernaast produceert Qwic ook haar eigen motoren, dit is een groot voordeel omdat ze alles onder hun eigen beheer hebben. Garantieproces verloopt hier ook veel spoeler en sneller aangezien ze niet afhankelijk zijn van 3de partij.

TDCM

0

Alle nieuwe modellen van Qwic zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.

Motor positie ?

Voorwiel motor

E-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie

Middenmotor

De E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige motor tot 90nM (Brose motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Prijziger i.v.m. voor- en achtermotoren

Achterwielmotor

Een elektromotor in het achterwiel heeft als grootste voordeel dat de aandrijving van de fiets geheel op het achterwiel blijft, net zoals dit het geval is bij een normale fiets. Deze type motor komen vaak voor bij sportieve fietsen.

Pluspunten:

  • Natuurlijke aandrijving t.o.v. voorwielmotor
  • Veel versnellingen (oplopend tot 11). Hierdoor kan je lekker vaart maken met je e-bike of Speed Pedelec
  • Stil
  • Langere levensduur i.v.m. middenmotor

Nadelen:

  • Derailleur versnelling altijd aanwezig, hierdoor heb je meer onderhoud
  • Halfopen kettingkast
  • Verwisselen van achterband lastiger
  • Lagere rendement i.v.m. middenmotor hierdoor minder zuinig

Accu

Standaard accu ?

Capaciteit accu

Alle accu's van onze elektrische fietsen zijn van Li-Ion accu (Lithium Ion).

De capaciteit van een accu wordt uitgedrukt in Ah of Wh (spreek uit als Ampère-uur en Watt-uur). Dit geeft aan hoeveel energie opgeslagen kan worden in de accu. De eenheid Ah als capaciteitskenmerk zegt op zich niet zo veel. Dit alleen in combinatie met de spanning (in Volt) is dit een waardevol gegeven. Een 10 Ah accu hoeft dus niet per definitie meer capaciteit te hebben dan een 8 Ah accu als van de eerste accu de spanning 24 Volt is en de tweede een spanning van 36 Volt.

De Wh is veel handiger om de capaciteit van de accu op te vergelijken. Een accu van bijv. 480Wh heeft een grotere capaciteit dan een van 240Wh. De capaciteit.

Je kan overigens vrij eenvoudig de Ah waarde van een accu omrekenen naar een Wh waarde. Vermenigvuldig daarvoor de Ah waarde met de spanning in Volt van de accu.

 

 

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

detail_performance_schijfrem-voor-min

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 7 of 8 versnellingen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

naafversnellingen

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast.

Shimano_xt_rear_derailleur

Shimano Alfine 8 of 11

alfine naaf-min

Een Shimano Alfine 8 of 11 naaf is een versnellingsnaaf welke in het achterwiel gemonteerd wordt, met 8 of 11 inwendige versnellingen. Het basisprincipe is gelijk aan de vertrouwde drieversnellingsnaaf, maar de uitvoering staat op een hoger niveau. Door de nauwkeurige tandwielen, de vele lagers en de oliebadsmering loopt de Shimano Alfine 8 of 11 naaf gelijk aan een derailleurversnelling in goede conditie. De 8 of 11 versnellingen zijn zeer direct te schakelen en de verschillen zijn mooi verdeeld, echter wel een groter verschil als het 'tandje' van de derailleursystemen. De Shimano Alfine 8 en 11 naven ontwikkeld voor de onderhoudsvrije woon/werk- en toerfietsen.

NuVinci Enviolo N380 (van toepassing op de e-bikes)

detail_performance_mn380_schakelaar-min

Het traploos schakelen, ook onder belasting, is perfect voor de eBike met Brose motoren want die leveren permanent vermogen. De unieke Enviolo Optimized versnellingsnaaf geeft je de mogelijkheid om de overbrengingsverhouding tussen de pedalen en het achterwiel in een continue beweging te veranderen. Je draait een klein beetje aan de draaischakelaar op het stuur en de overbrengingsverhouding wordt traploos aangepast. Dit gaat altijd heel gemakkelijk en comfortabel waarbij het niet uitmaakt of je aan het freewheelen bent, de pedalen vol belast of dat u staat te wachten voor een stoplicht. Daarnaast is de Enviolo Optimized vrijwel onderhoudsvrij omdat het een gesloten systeem is. Hij is bovendien ontworpen om het hogere koppel van een e-bikes aan te kunnen.

Enviolo Automatic (van toepassing op de e-bikes)


De NuVinci Harmony is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Rij je net weg dan zal automatisch een zeer lage versnelling gekozen worden, naarmate je meer snelheid krijgt zal heel geleidelijk een steeds hogere versnelling gebruikt worden. Wat deze automatische versnelling feitelijk doet is die versnelling kiezen waardoor je trapfrequentie constant blijft. Dus of je nou net wegrijdt, lekker op gang bent of heel snel rijdt, je trapfrequentie blijft gelijk. Het enige wat veranderd is de kracht die je op de pedalen moet zetten. Hoe harder je wil fietsen, hoe meer inspanning je dit zal kosten maar dat is natuurlijk gelijk aan elke fiets, ook die met een handmatig versnellingssysteem.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

 

 

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze \\\"binnenbeenlengte\\\" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm)Lichaamslengte
46149 - 166
47151 - 168
48154 - 171
49157 - 174
50159 - 176
51160- 177
52162 - 179
53164 - 182
54166 - 184
55168 - 186
56171 - 189
57174 - 192
58176 - 194
59178 - 196
60180 - 198
61183 - 202
62185 - 204
63186 - 206
64188 - 208
65190 - 210
66192 - 212

 

Frametype

Type fiets

,

 

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Gazelle Orange Comfort C360 elektrische fiets” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gazelle Orange Comfort C360 elektrische fiets

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

    Black Friday E-bike actie: 10% korting op ALLE e-bikes Bekijken
    Hello. Add your message here.