Vogue Elite Transportfiets N3 Rollerbrake heren | Gratis 100% rijklaar

Vogue Elite Plus Transportfiets N3 Rollerbrake 28 inch

Vogue Elite Plus Transportfiets N3 Rollerbrake 28 inch

Gratis Rijklaar
Toevoegen aan verlanglijst
Categorieën: Acties, Transportfietsen, Vogue Elite, Vogue Elite Plus, Vogue Fietsen, Herenfietsen

Damesmodel

Deze fiets is ook te verkrijgbaar in een damesmodel

499,00 385,00

Vergelijk Bekijk vergelijking
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
shimano-nexus-rollerbrake

Shimano Rollerbrake

De rollerbrake is de opvolger van de klassieke trommelremsysteem. Het is een gesloten en goed beschermd systeem en daardoor onderhoudsvriendelijk. Het werkt middels ‘rolletjes’ die de remsegmenten in de remmantel drukken, waarna de fiets remt. Voordelen van rollerbrake:

  • Onderhoudsvrij
  • Remt geleidelijk (gaat niet over de kop)
  • Geen slijtage
  • Geluidloos (geen piepende geluiden)
standaard-vogue-elite-plus

Extra breed standaard

De Vogue Elite Plus modellen komen met de breedste tweepootstandaard op de markt. Door de bijzonder wijd uitklappende poten staat uw fiets extreem stabiel. Handig als u vaak zware boodschappen vervoert of kinderen meeneemt op de fiets!

3010_405cd68e54f49309e192050cc4422e09dd47d54a

Stuurslot

Popal Prestige modellen zijn allemaal uitgerust met een dubbele standaard en stuurslot. De voorkant van een transportfiets is meestal zwaarder door het voorrek. Zeker als je een mand of krat met spullen voor zet. Een stuurslot zorgt ervoor dat het stuur tijdens het parkeren recht blijft staan. Je kan eenvoudig het stuur op slot zetten door aan de balhoofd te draaien.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De Vogue Elite modellen komen standaard met een AXA Solid ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

detail_performance_schijfrem-voor-min

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

 

 

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze \\\"binnenbeenlengte\\\" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm)Lichaamslengte
46149 - 166
47151 - 168
48154 - 171
49157 - 174
50159 - 176
51160- 177
52162 - 179
53164 - 182
54166 - 184
55168 - 186
56171 - 189
57174 - 192
58176 - 194
59178 - 196
60180 - 198
61183 - 202
62185 - 204
63186 - 206
64188 - 208
65190 - 210
66192 - 212

 

,

Merk

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Type fiets

More

Mat Kleur

,

Categorie

  • Beschrijving
  • Beoordelingen (0)
  • Maat tabel

Vogue Elite Plus Transportfiets N3 Rollerbrake 28 inch

Eigenschappen

  • Frame: Aluminium oversized
  • Framemaat: 50 en 57 cm
  • Stuur: Shimano balhoofd stuur vergrendeling
  • Velgen: Dubbelwandig aluminium
  • Banden: Reflectie
  • Rem voor: Shimano rollerbrake
  • Rem achter: Shimano rollerbrake
  • Versnellingen:Shimano (Nexus) 3 speed
  • Zadel: Comfort
  • Slot: Axa Solid
  • Verlichting voor: LED
  • Verlichting achter: LED
  • Standaard: Dubbel
  • Extra’s: Oversize voordrager
  • Kleur: Mat zwart, Mat bruin

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Vogue Elite Plus Transportfiets N3 Rollerbrake 28 inch” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Een framemaat van 48/49 cm is voor mensen die tussen de 1,50 en 1,60 lang zijn.
  • Een framemaat van 50/51 cm is voor mensen die tussen de 1,61 en 1,65 lang zijn.
  • Een framemaat van 53/54 cm is voor mensen die tussen de 1,66 en 1,70 lang zijn.
  • Een framemaat van 56/57 cm is voor mensen die tussen de 1,71 en 1,75 lang zijn.
  • Een framemaat van 58/59 cm is voor mensen die tussen de 1,76 en 1,80 lang zijn.
  • Een framemaat van 60/61 cm is voor mensen die tussen de 1,81 en 1,85 lang zijn.
  • Een framemaat van 65/66 cm is voor mensen die langer dan 1,86 zijn.

Andere suggesties…

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

WhatsApp WhatsApp us