Altec Classic Herenfiets 28 inch - Fietsenwinkel Barendrecht

Altec Classic Herenfiets 28 inch

Altec Classic Herenfiets 28 inch

269,00 259,00

Vergelijk Bekijk vergelijking
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
voorwiel motor

Hoe wordt mijn fiets bezorgd?

Op de afrekenpagina kan je aangeven

display bafang

Elektrische standen

Hoeveel trapondersteuning je van de elektromotor krijgt bepaal je in grote mate zelf door de keuze van de stand van de trapkrachtondersteuning. Die kan je in verschillende standen instellen door middel van een bedieningspaneeltje op het stuur: geen ondersteuning, laag, normaal en hoog. De energie van de trapondersteuning komt uit de accu. Die accu heeft echter een beperkte capaciteit. Bovendien beschikt de fiets ook over een walk assistent.

cst antilek band

CST Anti-lek banden

Onze elektrische fietsen komen standaard met anti-lek banden. De Platinum Protector serie van het merk CST is het beste van het beste als het gaat om anti-lekbanden. Als je deze band kapot wilt krijgen, moet je wel van heel goede huize komen. Deze band heeft een combinatie van 2 materialen. Een rubberen lekbescherming die snijdende delen terugduwt, en een geweven EPS-laag die voorkomt dat scherpe punten de binnenlaag raken. Dubbele bescherming dus!

axa-plug-in-kabel-140cm-defender-1

AXA Defender ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.

naafversnellingen

Shimano naafversnellingen

De elektrische fietsen komen standaard met een Nexus van Shimano (m.u.v. e-bikes met een achterwiel motor). Deze bestaan meestal uit 7 of 8 naafversnellingen. Deze versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel. Hierbij wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Een naafversnelling is vrijwel onderhoudsvrij en zeer eenvoudig te schakelen. Verder zal je ook geen last hebben van een ratelende ketting.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

detail_performance_schijfrem-voor-min

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze \\\"binnenbeenlengte\\\" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm) Lichaamslengte
46 149 - 166
47 151 - 168
48 154 - 171
49 157 - 174
50 159 - 176
51 160- 177
52 162 - 179
53 164 - 182
54 166 - 184
55 168 - 186
56 171 - 189
57 174 - 192
58 176 - 194
59 178 - 196
60 180 - 198
61 183 - 202
62 185 - 204
63 186 - 206
64 188 - 208
65 190 - 210
66 192 - 212

 

Frametype

Kleur

,

Materiaal frame ?

Materiaal Frame

Het frame van een fiets kan bestaan uit staal of aluminium.

Staal

Voordelen

  • Goedkoop

Nadelen

  • Zwaar in gewicht
  • Kan roesten indien het frame beschadigd raakt. Hierbij komt het stalen frame bloot te liggen waardoor het kan gaan roesten.

Aluminium

Voordelen

  • Roestvrij
  • Licht in gewicht

Nadelen

  • Duurder i.v.m. staal

Merk

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Type fiets

,

 

 

More

Categorie

 

 

Altec Classic Herenfiets 28 inch

Eigenschappen

  • Wielmaat: 28 inch
  • Framemaat: 58 cm
  • Frame: Oversized frame
  • Velgen: dubbelwandig aluminium
  • Remmen: terugtraprem
  • Verlichting: voor en achter LED
  • Slot: ringslot
  • Voordrager: inbegrepen
  • Bel: inbegrepen
  • Standaard: zijstandaard

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Altec Classic Herenfiets 28 inch” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!