Vogue Infinity MDS heren (middenmotor) - Fietsenwinkel Barendrecht

Vogue Infinity Middenmotor MDS heren

Vogue Infinity Middenmotor MDS heren

Gratis Rijklaar
Toevoegen aan verlanglijst

De Infinity is voorzien van de meest geavanceerde Bafang Modus motor wat op dit moment verkrijgbaar is. De Bafang Modus is in combinatie met een 36V – 13AH 480 WH accu extreem krachtig maar toch amper hoorbaar. Dankzij de Rollerbrake remmen van het merk Shimano en de LED verlichting voor en achter kunt u ook gerust en veilig genieten van u fiets in welk weer omstandigheid dan ook.

De Infinity is een genot om mee te fietsen.

Damesmodel

Deze fiets is ook te verkrijgbaar in een damesmodel

 

1.799,00 1.649,00


Selectie Wissen
  • 14 dagen bedenktijd
  • Betaal in termijnen (zie hier meer info)
  • Betaal met AfterPay
  • Gratis verzending binnen Nederland
  • 100% rijklaar levering mogelijk
  • Showroom van + 200m²
  • Elke zondag open
  • Laagste prijsgarantie
Betaal dit product tot 36 maanden
Vanaf v.a. €54,70 per maand
Pay.nl Spray Pay

*Enkel bij orders tussen €250,- en €3.500,-

middenmotor van bafang

Bafang Middenmotor

De middenmotor is bij een e-bike gevestigd bij de trapas. Deze type motor is het meest comfortabele motortype bij een elektrische fiets. Bij het optrek voel je weinig tot niets. Zeker als je dit vergelijkt met een voorwielmotor waarbij je getrokken voelt aan je armen bij het optrekken. Verder kan je deze e-bike ook gebruiken als een "gewone" als de accu op is of als de motor uit staat. Je voelt geen extra weerstand vanuit de wielen.

Bafang is de grootste naafmotorenfabrikant in Europa. De Bafang middenmotor beschikt over een trekkracht van 80Nm en is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Door deze 3 sensoren wordt de ondersteuning aangepast aan het fietsgedrag. De ondersteuning voelt hierdoor zeer natuurlijk aan. De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Maximaal vermogen van de Bafang Max Drive is 250 – 350W. Ook bijzonder krachtig is de 43V/16Ah uur accu met 690Wh.

display bafang

5 Elektrische standen

Hoeveel trapondersteuning je van de elektromotor krijgt bepaal je in grote mate zelf door de keuze van de stand van de trapkrachtondersteuning. Die kan je in 5 standen instellen door middel van een bedieningspaneeltje op het stuur: geen ondersteuning, laag, normaal en hoog. De energie van de trapondersteuning komt uit de accu. Die accu heeft echter een beperkte capaciteit. Bovendien beschikt de fiets ook over een walk assistent.

cst antilek band

CST Anti-lek banden

De Platinum Protector serie van het merk CST is het beste van het beste als het gaat om anti-lekbanden. Als je deze band kapot wilt krijgen, moet je wel van heel goede huize komen. Deze band heeft een combinatie van 2 materialen. Een rubberen lekbescherming die snijdende delen terugduwt, en een geweven EPS-laag die voorkomt dat scherpe punten de binnenlaag raken. Dubbele bescherming dus!

axa-plug-in-kabel-140cm-defender-1

AXA Defender ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.

naafversnellingen

Shimano naafversnellingen

De elektrische fietsen komen standaard met een Nexus van Shimano (m.u.v. e-bikes met een achterwiel motor). Deze bestaan meestal uit 7 of 8 naafversnellingen. Deze versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel. Hierbij wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Een naafversnelling is vrijwel onderhoudsvrij en zeer eenvoudig te schakelen. Verder zal je ook geen last hebben van een ratelende ketting.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

  • Beschrijving
  • Extra informatie
  • Beoordelingen (0)

Vogue Infinity Middenmotor MDS heren

  • Frame: Aluminium

  • Voorvork: Verend (Geïntegreerd monoshockvering)

  • Zadel: Selle Royal

  • Zadelpen:Verend

  • Velgen: Dubbelwandig aluminium (700C)

  • Banden: Cst (anti lek)

  • Rem voor: Roller brake Shimano met beveiligingskabel (security cable)

  • Rem achter: Shimano Rollerbrake

  • Versnellingen: Shimano (Nexus) 8-speed

  • Ondersteuning: 5 ondersteuningen Modus panel,

  • Accu: 36V-13Ah 480 wh lithium ion uitneembaar

  • Motor: Bafang Modus Drive System

  • Sensor: Speed sensor (Bafang)

  • Max snelheid: 25 km/h

  • Display: Digitaal LCD, 5 standen

  • Actieradius: 70-120 km

  • Gewicht: 23,9 kg

  • Kleur(en): Matt Black, Matt Grey

Extra informatie

Materiaal Frame ?

Materiaal Frame

Het frame van een fiets kan bestaan uit staal of aluminium.

Staal

Voordelen

  • Goedkoop

Nadelen

  • Zwaar in gewicht
  • Kan roesten indien het frame beschadigd raakt. Hierbij komt het stalen frame bloot te liggen waardoor het kan gaan roesten.

Aluminium

Voordelen

  • Roestvrij
  • Licht in gewicht

Nadelen

  • Duurder i.v.m. staal

Aluminium

Motor

Bafang Modus Drive System

Actieradius ?

De actieradius

De actieradius van een elektrische fiets wordt uitgedrukt in kilometers. Het geeft aan hoeveel kilometer je (bij benadering) met trapondersteuning kan fietsen. Na het afleggen van deze afstand is de accu vrijwel op.  Houd er rekening mee dat de vermelde actieradius af kan wijken van de werkelijkheid. Dit komt voornamelijk doordat het met meerdere factoren te maken heeft. Indien je geen tegenwind hebt, goed wegdek, geen heuvels, constante snelheid met ondersteuningslevel van 1 of 2 en een nieuwe accu. Er wordt vaak een gemiddelde gewicht genomen van 75 KG. Er wordt aangegeven bijvoorbeeld tussen 70 km en 100 km, indien alles mee valt, dan haalt de accu 100 km.

Factoren die een rol spelen zijn:

  • Het weer
  • Welke trapondersteuningsstand je instelt
  • Bandenspanning
  • Wegdek
  • Plat of heuvels
  • Totaal gewicht
  • Zuinig schakelen

Het weer

Tegenwind speelt een grote rol bij de actieradius van je fiets. Verder de energie van de accu neemt af als de temperatuur onder de 20° Celsius komt. Bij 0° Celsius is de accucapaciteit ongeveer 20% minder en bij -10° Celsius al ongeveer 30% (waarden afhankelijk van het type accu).

Elektrische stand

Afhankelijk van de trapondersteuningsstand (laag-midden-hoog) kost dit weinig-normaal-veel elektrische energie. Wil je de maximale actieradius bereiken dan moet je kiezen voor de lichtste trapondersteuning. Vaak aangeduid met de "eco" (economy) stand.

Bandenspanning

Een slecht opgepompte band heeft een negatieve invloed van zo'n 10% op je actieradius. Hoe zachter hoe meer actieradius je verliest.

Wegdek

Bij harde wegdek kan je meer halen uit je actieradius.

Plat of heuvels

Hoe meer heuvels, hoe meer druk er op de motor komt. Van zelf sprekend ga je de ondersteuningstand hoger zetten zodat je eenvoudiger de heuvel op kan, dit heeft negatieve invloed op de actieradius.

Totaal gewicht

Hoe zwaarder de berijder, hoe meer energie het kost om de fiets voort te bewegen. De accu van een elektrische fiets zal dus sneller opraken bij een zwaarlijvige dan bij een lichte berijder.

Zuinig schakelen

Bij het wegrijden, bijvoorbeeld bij een stoplicht, wordt door de motor erg belast om je op weg te helpen. Wil je de accu niet te zwaar belasten en je actieradius vergroten dan moet je in een zo laag mogelijke versnelling wegrijden en op de juiste momenten opschakelen.

80-100KM

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

28 inch

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze \\\"binnenbeenlengte\\\" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm)Lichaamslengte
46149 - 166
47151 - 168
48154 - 171
49157 - 174
50159 - 176
51160- 177
52162 - 179
53164 - 182
54166 - 184
55168 - 186
56171 - 189
57174 - 192
58176 - 194
59178 - 196
60180 - 198
61183 - 202
62185 - 204
63186 - 206
64188 - 208
65190 - 210
66192 - 212

 

53 cm [166-177 cm]

Banden

CST Puncture

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 7 of 8 versnellingen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

naafversnellingen

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast

Shimano_xt_rear_derailleur

Naaf

Type fiets

E-Bike, Herenfiets

Frametype

Herenfiets

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Een schijfrem is een rem waarbij een in de naaf vast gemonteerde schijf meedraait, die door remblokken tegengehouden kan worden. Bij dit systeem wordt gebruik gemaakt van hydraulische vloeistoffen om de remkracht over te dragen van de remhendel naar de rem.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

Rollerbrakes

Type accu ?

Capaciteit accu

Alle accu's van onze elektrische fietsen zijn van Li-Ion accu (Lithium Ion).

De capaciteit van een accu wordt uitgedrukt in Ah of Wh (spreek uit als Ampère-uur en Watt-uur). Dit geeft aan hoeveel energie opgeslagen kan worden in de accu. De eenheid Ah als capaciteitskenmerk zegt op zich niet zo veel. Dit alleen in combinatie met de spanning (in Volt) is dit een waardevol gegeven. Een 10 Ah accu hoeft dus niet per definitie meer capaciteit te hebben dan een 8 Ah accu als van de eerste accu de spanning 24 Volt is en de tweede een spanning van 36 Volt.

De Wh is veel handiger om de capaciteit van de accu op te vergelijken. Een accu van bijv. 480Wh heeft een grotere capaciteit dan een van 240Wh. De capaciteit.

Je kan overigens vrij eenvoudig de Ah waarde van een accu omrekenen naar een Wh waarde. Vermenigvuldig daarvoor de Ah waarde met de spanning in Volt van de accu.

480 Wh/13.4 Ah

Jasbeschermer

Ja

Kleur

Mat zwart, Mat grijs

Stuurslot

Nee

Stuurstabilisator

Nee

Merk

Vogue

Slot

Ja

Garantie

2 Jaar

Motor positie ?

Voorwiel motor

E-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
    * Een aantal voorbeelden van voorwielmotoren van Bafang:

Popal E-volution 8.3

Popal E-volution 12.2

Popal E-volution 10.2

Vogue Elite E-bike

Middenmotor

De E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige motor tot 80nM (Bafang max drive motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Minder stil, je kunt de motor horen
  • Als je harder trapt, levert de motor ook meer kracht (door de krachtsensor)
  • Bij stilstaand die je eerst kracht te geven voordat de motor ondersteuning geeft

Midden

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

8

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Vogue Infinity Middenmotor MDS heren” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

WhatsApp WhatsApp us