Garantie Popal - Fietsenwinkel Barendrecht

Garantie Popal

Wat zijn de garantievoorwaarden van Popal fietsen?

Producten aangeschaft vanaf 01-01-2018 hebben standaard twee jaar garantie. Deze garantie betreft het frame, de voorvork en alle onderdelen die niet aan slijtage onderhevig zijn.

Elektrische fietsen (met uitsluiting van elektrische bakfietsen)

Bij Popal geldt een garantietermijn van 5 jaar op het frame tegen alle fabricagefouten. Elektrische componenten die aangeschaft zijn t/m 31-12-2017 hebben 12 maanden garantie m.u.v. opladers (garantietermijn van 6 maanden). Elektrische componenten die aangeschaft zijn vanaf 01-01-2018 hebben 12 maanden garantie, hier vallen ook opladers en andere toebehoren onder. Voor de accu geldt een garantieperiode van 24 maanden. Voor overige (elektrische) onderdelen geldt een garantie van 12 maanden. De gebruikelijke veroudering en de slijtage van deze onderdelen vormen geen materieel gebrek en vallen niet onder garantie. De motor is een duurzame en onderhoudsvrije aandrijving waarvoor een garantie van 12 maanden geldt voor voorwielmotoren en 24 maanden voor middenmotoren.

Mijn fiets is beschadigd geleverd. Met wie moet ik contact opnemen?

We doen altijd ons uiterste best om de fietsen perfect bij de winkel af te leveren. Mocht je fiets onverhoopt toch verkeerd of beschadigd zijn geleverd, adviseren wij om contact op te nemen met de Popal dealer waar je de fiets hebt gekocht. De dealer zal dit in sommige gevallen gelijk kunnen oplossen, in andere gevallen nemen ze contact op met Popal. Zo vinden we samen altijd een goede oplossing. Teamwork dus!

Wat moet ik doen als ik een mankement heb aan mijn fiets binnen de garantieperiode?

Je kunt het beste teruggaan naar de Popal dealer. Als fietsspecialist kunnen ze in veel gevallen direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal je dealer contact opnemen met Popal. Samen proberen wij dan tot een oplossing te komen zodat je weer snel op je fiets kunt springen.

Wat moet ik doen als ik een mankement heb aan mijn fiets buiten de garantieperiode?

Je kunt dan het beste terug gaan naar de Popal dealer. Als fietsspecialist kunnen ze daar in veel gevallen direct een oplossing aandragen.

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de garantieafhandeling van de Popal dealer?

Popal dealers zijn fietsspecialisten die jou graag weer op weg helpen. Mocht je onverhoopt van mening zijn dat jouw garantie niet goed wordt afgehandeld door jouw Popal dealer, neem contact op met de klantenservice van Popal Fietsen Nederland.

Hoe belangrijk zijn servicebeurten?

Goed onderhoud is cruciaal voor je fiets. Of je nou een Popal fiets hebt of een fiets van een ander merk, een regelmatige servicebeurt is belangrijk voor jouw veiligheid en levensduur van je fiets. Het is dus belangrijk om regelmatig te controleren of alles aan je fiets nog goed werkt.

Bijna tweederde van alle klachten die ontstaan over fietsen is het gevolg van gebrek aan onderhoud. Zorg daarom dat je fiets regelmatig een servicebeurt krijgt: zo voorkom je mankementen en kun je lekker lang genieten van je Popal fiets.

Wanneer is het tijd voor een eerste servicebeurt aan mijn nieuwe fiets?

Ongeveer 6 weken tot 3 maanden na het eerste gebruik van de fiets is het belangrijk om een eerste servicebeurt te laten uitvoeren door een Popal dealer. Dan is de fiets namelijk goed ingereden, heeft het vet zich verspreid tussen de lagers, zijn de spaken goed op de proef gesteld en heb je alles aan de fiets goed gebruikt.

Tijdens zo’n servicebeurt wordt bijvoorbeeld gekeken of de spanning op de spaken nog goed is en wordt er gecontroleerd of er geen speling zit in de naven, de trapas of het balhoofd. Voel je tijdens het fietsen speling, dan kun je het beste direct langs gaan bij een Popal-dealer. Als je bij mankementen te lang doorfietst kunnen de problemen verergeren en uiteindelijk ernstige schade veroorzaken. Het is daarom verstandig om jouw fiets regelmatig te laten controleren. We raden aan om minstens één tot twee keer per jaar langs te gaan bij een Popal dealer voor een servicebeurt.

Welk onderhoud kan ik zelf uitvoeren aan mijn fiets?

Naast een regelmatige servicebeurt bij een Popal-dealer is het verstandig om ook zelf de fiets goed te onderhouden. Met goed en regelmatig onderhoud gaat de fiets veel langer mee, ook na het verlopen van de garantietermijn. Zo voorkom je problemen en houd je de fiets in topconditie!

Voor meer informatie, neem contact op met service@popal.nl of 0416 205 205.

© 2022 Popal is a brand by PMG

× WhatsApp