Vergelijken - Fietsenwinkel Barendrecht
Eigenschappen
Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Kleur
Merk
Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 5, 7 en 8 versnellingen

https://www.youtube.com/watch?v=LjrhHxMKjRg&t=3s

Enviolo handmatig VS Automaat

https://www.youtube.com/watch?v=i5l-ZK2IPxo&t

 

Categorie
Type fiets
Frametype
Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 5, 7 of 8 versnellingen. Op de E-bikes vind je vooral de Nexus 5.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

 

Enviolo Trekking

De traploze handmatige technologie is net zo eenvoudig als het afstemmen van het volume op een radio. Zo hebben fietsers meer aandacht voor andere belangrijke aspecten van het fietsen, zoals het verkeer of de mooie omgeving. Geen schakelingen, vastzittende versnellingen, los rondtrappen of gekraak, alleen een uniek rijgevoel dankzij het gebruiksgemak van de technologie.

Enviolo AutomatiQ

De traploze automatische technologie zorgt voor een geheel nieuwe fietservaring. Stel de gewenste trapsnelheid in en de traploze automatische techniek past het Enviolosysteem aan zodat deze altijd met dezelfde snelheid trapt, zelfs wanneer je heuvel op- of afgaat. Enviolo's naven zorgen voor een bijna geruisloze en soepele fietservaring. Niet langer het geluid van een overspringende ketting of het geklik van het schakelen, alleen maar het geluid van de omgeving.

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast.

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

detail_performance_schijfrem-voor-min

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.
Voorraad status
Link naar website
Eigenschappen
Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

24 inch ( 128-140 cm )

Kleur

Army green

Cosmic Sand

Mat zwart

Matt Blue

Petrol Blue

Zalm

Merk

Popal

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 5, 7 en 8 versnellingen

https://www.youtube.com/watch?v=LjrhHxMKjRg&t=3s

Enviolo handmatig VS Automaat

https://www.youtube.com/watch?v=i5l-ZK2IPxo&t

 

3

Categorie

Meisjesfietsen

Type fiets

Transportfiets

Meisjesfiets

Frametype

Meisjes

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 5, 7 of 8 versnellingen. Op de E-bikes vind je vooral de Nexus 5.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

 

Enviolo Trekking

De traploze handmatige technologie is net zo eenvoudig als het afstemmen van het volume op een radio. Zo hebben fietsers meer aandacht voor andere belangrijke aspecten van het fietsen, zoals het verkeer of de mooie omgeving. Geen schakelingen, vastzittende versnellingen, los rondtrappen of gekraak, alleen een uniek rijgevoel dankzij het gebruiksgemak van de technologie.

Enviolo AutomatiQ

De traploze automatische technologie zorgt voor een geheel nieuwe fietservaring. Stel de gewenste trapsnelheid in en de traploze automatische techniek past het Enviolosysteem aan zodat deze altijd met dezelfde snelheid trapt, zelfs wanneer je heuvel op- of afgaat. Enviolo's naven zorgen voor een bijna geruisloze en soepele fietservaring. Niet langer het geluid van een overspringende ketting of het geklik van het schakelen, alleen maar het geluid van de omgeving.

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast.

Naaf (Shimano Nexus)

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

detail_performance_schijfrem-voor-min

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

V-brake voor i.c.m. terugtraprem

Voorraad status
100% Rijklaar
Link naar website
X

× WhatsApp